Novi šef VW-a bi mogao reći ne za Volkswagen Golf 9, no srećom odluka još nije donesena…
Volkswagenov Golf, reprezentativni model marke već desetljećima, možda neće dobiti devetu generaciju. Vijest bi mogla biti šokantna, pogotovo u kontekstu prošlogodišnjih izjava bivšeg predsjednika uprave marke, koji su potvrdili nasljednike Golfa, Passata, T-Roca i Tiguana.
Novi šef VW-a Thomas Schäfer za njemačke je medije rekao da odluka o razvoju devete generacije Golfa još nije donesena. Umjesto toga, dužnosnik tvrtke napomenuo je da će o tome odlučiti u sljedećih dvanaest mjeseci. Do jeseni 2023. VW će donijeti odluku o razvoju Mk9 VW Golfa.
Novi direktor Volkswagena došao je iz Škode u travnju, a budućnost Golfa nije ugrožena njegovim preferencijama, već zbog toga što bi nadolazeće Euro 7 norme o emisiji mogli Golf 9 učiniti skupom aferom.
Sada biste mogli reći da strože norme emisija nisu iznenađenje, i nisu, ali ako razmislite o njima i odlukama koje je donijelo nekoliko europskih zemalja da prestanu prodavati nova ICE vozila do određenog datuma, stvari se počinju zbrajati.
Kako je Schäfer rekao Nijemcima za Welt , prilagodba vozila na Euro 7 će podići njegovu prodajnu cijenu za 3.000 do 5.000 eura (oko 3.049-5.083 USD). U tom procesu, kako su objasnili drugi rukovoditelji, mali gradski automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem bit će ukinuti, jer njihova cijena, koja se kretala oko 10.000 EUR (oko 10.166 USD) ili tako nešto, nije mogla izdržati skok na 13.000 ili 15.000 samo da bi ostala prema Euro 7 propisima.
Iako bi proizvođač automobila mogao razviti vozila, ne bi bilo ekonomske svrhe u tome, posebno u A-segmentu, gdje su marže niske, a kupci nisu voljni platiti više za bolju normu emisija.VW Up! Kao da je mrtav, a stvari ne izgledaju najbolje za VW Polo. Njegov brat marke Audi, A1, potvrđeno je da će biti ukinut nakon ove generacije, a njegov crossover derivat, Q2, također će biti eliminiran iz ponude kasnije.U slučaju VW Golfa , poznato je da je njemačka marka zadržala prilično dug proizvodni vijek za ovaj model, što pomaže konglomeratu iz Wolfsburga uštedjeti novac u količinama, kao i nadoknaditi troškove razvoja.Problem s tom praksom je da bi Volkswagen Golf 8.5, koji bi bio facelift trenutnog modela , stigao sljedeće godine ili 2024., a na tržištu bi se zadržao još tri do četiri godine.Godine 2027. Volkswagen bi trebao lansirati Mk9 VW Golf, ako se odluči na to, ali bi se mogao prodavati na većini europskih tržišta tek do 2035., što bi ga smanjilo u dijelu kompenzacije troškova