Kao trgovac autima, vidio sam svoj udio dobrih i loših motora. No, jedan motor me dosljedno držao budnim noćima: Peugeot/Citroen 1.2 PureTech. U ovom članku ću objasniti zašto izbjegavam automobile s ovim motorom i što biste trebali znati ako ga već posjedujete.
Table of Contents
Detaljan pogled na Peugeot/Citroen 1.2 PureTech Motor
1.2 PureTech motor, koji se nalazi u raznim vozilima marki Peugeot, Citroen, Vauxhall/Opel, DS, Fiat i Jeep, obećavao je učinkovitost i performanse. Međutim, brzo je postalo jasno da ima niz problema koji ga čine rizičnim izborom.
Podrijetlo i namjena motora
PureTech 1.2 motor je dizajniran kao zamjena za stari Peugeot/Citroen TU motor. TU motor je bio pouzdan, ali nije mogao ispuniti moderne standarde emisije i učinkovitosti goriva. Novi motor je bio potreban kako bi se postigle bolje porezne kategorije i smanjio porez na cestu.
Motor je prvi put lansiran 2012. u Citroen C3, a kasnije i u Peugeot 208. Nakon toga, ugrađen je u gotovo sve modele Peugeot, Citroen, DS i Vauxhall/Opel.
U početku su bile dostupne 1.0-litrene i 1.2-litrene atmosferske verzije. Kasnije su razvijene 1.2-litrene verzije s turbopunjačem, koje su značajno povećale snagu, do 155 KS u nekim modelima.
Motor je bio lagan (tri cilindra), što je trebalo poboljšati učinkovitost i smanjiti emisije. Ideja je bila odlična: motor koji je učinkovit, snažan i jeftin za porez i održavanje. No, pouzdanost je ključna, a tu ovaj motor, posebice 1.2 verzija, ima problema.
Uspon 1.2 PureTech motora: Početna tišina i problemi u nastajanju
1.0-litreni PureTech motor je imao kratak životni vijek, a 1.2 verzija je postala dominantna. U početku se o problemima nije puno čulo jer su se automobili servisirali unutar mreže ovlaštenih servisa, a problemi su se rješavali pod jamstvom.
Svaki novi motor ima početnih problema koji se rješavaju servisnim biltenima i popravcima. No, postoji razlika između manjih problema i temeljnih nedostataka u dizajnu. Ispravljanje temeljnih nedostataka bez potpunog redizajna je teško i skupo.
Oko 2016.-2017. godine, kada su automobili počeli izlaziti iz jamstva, problemi su počeli izlaziti na vidjelo. Trgovci autima su počeli dobivati izvještaje o raznim problemima s 1.2 PureTech motorom.
Kao trgovac autima, iz prve ruke sam vidio probleme s ovim motorima. Neki od specifičnih problema su:
- Pucanje zupčastog remena.
- Motori koji dime.
- Prekomjerna potrošnja ulja.
- Nedostatak ulja.
- Začepljenje motora.
Kao što se vidi u ovom članku o najgorim motorima u novijim autima: 1.2 PureTech, 1.5 HDi, 1.6 THP, 1.2 PureTech benzinski motor smatra se jednim od najproblematičnijih.
Glavni problemi 1.2 PureTech motora
Prekomjerna potrošnja ulja
Problem je u tome što motori troše prekomjerne količine ulja između servisa. Preporučeni intervali servisa su 10-12.000 km, ali neki stručnjaci preporučuju raniju zamjenu ulja. Postoji razlika između preporučene potrošnje ulja i stvarnih iskustava.
Peugeot/Citroen tvrdi da je prihvatljiva potrošnja 250 ml ulja na 1000 km. To je 1 litra na 10.000 km, što je po meni previše. Mnogi vlasnici prijavljuju puno veću potrošnju, do 1 litre na 1000 km.
Postoje dva glavna uzroka prekomjerne potrošnje ulja:
- Kvar PCV ventila.
- Kvar karika klipa.
Kvar PCV ventila
PCV (positive crankcase ventilation) ventil je jeftin i lako zamjenjiv dio. Regulira tlak u kućištu radilice i sprječava curenje ulja. Preporučujem da provjerite i zamijenite PCV ventil kao prvi korak u rješavanju problema s potrošnjom ulja.
Kvar karika klipa
Ovo je glavni uzrok prekomjerne potrošnje ulja u ovim motorima. Mehaničari, tehničari Peugeot/Citroen i kupci prijavljuju ovaj problem. Karike klipa prerano otkazuju, što omogućuje ulju da prođe kroz karike i izgori.
Kao primjer, svjedočio sam kako je Vauxhall Grandland (s 1.2 PureTech motorom) ispuštao prekomjernu količinu dima u lokalnoj garaži. Automobil je bio relativno nov (2018.) s umjerenom kilometražom (50.000 km). Motor je proglašen nepopravljivim.
Problemi sa začepljenjem ulja
Ovi motori su skloni začepljenju ulja zbog neispravnog “mokrog remena”. Remen se razgrađuje i oslobađa čestice gume koje onečišćuju ulje. Ta smjesa uzrokuje začepljenje prolaza i usisnih cijevi ulja. Začepljenje može dovesti do problema s tlakom ulja.
Problemi s tlakom ulja mogu uzrokovati otkazivanje motora, pa čak i probleme s kočenjem.
Dizajn mokrog remena
Postoji paralela s Ford EcoBoost 1.0-litrenim motorom, koji također koristi mokri remen. Dizajn mokrog remena je inherentno loš jer su ulje i guma nekompatibilni.
Pravilno servisiranje i korištenje odgovarajućeg ulja mogu smanjiti propadanje remena. Čak i uz redovito servisiranje, mokri remen može prerano otkazati. Postoji temeljni nedostatak u dizajnu ovih motora s mokrim remenom.
Zamjena i pregled mokrog remena
Izvorni preporučeni interval zamjene bio je 112.000 km. Zbog preranog trošenja, preporučuje se zamjena svakih 60.000 km/6 godina.
Dobra stvar je što je mokri remen 1.2 PureTech motora relativno lako provjeriti i zamijeniti. Zamjena zupčastog remena u ovlaštenom servisu s originalnim dijelovima košta oko 500 funti. To je jeftinije od zamjene mokrog remena na Ford EcoBoost motoru.
Mokri remen možete pregledati uklanjanjem čepa za ulje. Dostupni su alati za provjeru napetosti i stanja remena. Potražite pukotine, oštećenja, habanje ili gubitak materijala. Ako primijetite bilo koji od ovih znakova, zamijenite remen.
Zašto ovaj trgovac autima izbjegava 1.2 PureTech
Ne mijenjam mokri remen na svakom 1.2 PureTech automobilu jer su potrošnja ulja i motori koji dime odvojeni, neriješeni problemi. Te je probleme teško otkriti u trenutku kupnje.
Kupci se mogu vratiti nakon nekoliko mjeseci s pritužbama na prekomjernu potrošnju ulja ili motore koji dime. U tim slučajevima je često potreban novi motor.
Glavni razlog zašto izbjegavam ove motore je izbjegavanje prodaje nepouzdanih automobila. Žao mi je jer se motor ugrađuje u inače izvrsna vozila.
Sve više vozila grupe Stellantis (Fiat, Jeep) ima ovaj motor. [Poveznica na izvor o grupi Stellantis.]
Ako već posjedujete automobil s 1.2 PureTech motorom
Redovito provjeravajte mokri remen i osigurajte pravilno servisiranje. Zamijenite remen ranije od preporučenog intervala.
Ako kupujete novi automobil (pod jamstvom), ne morate se previše brinuti. Pravi problemi se javljaju na tržištu rabljenih automobila.
Krajem 2020./2021. godine poboljšani su motori kako bi se riješili neki od glavnih problema. Još je prerano za procjenu dugoročne učinkovitosti tih poboljšanja.
Nadam se da su problemi motora riješeni i da će postati pouzdan izbor u budućnosti.
Poziv na akciju i angažman
Podijelite svoja iskustva (pozitivna ili negativna) s 1.2 PureTech motorom u odjeljku s komentarima. Potaknite raspravu i dijeljenje priča.
Hvala vam što ste gledali i pretplatite se na kanal.
Kao što smo spomenuli, ovdje na BUCO.hr želimo ti pomoći da pronađeš najbolje vozilo za sebe. A ako ste u potrazi za vozilom marke Citroen, pogledajte ovu ponudu: Citroen C5 2.0HDi (2003.) – reg 7/2025 – jako dobro stanje.