Najgori motori u novijim autima: 1.2 PureTech, 1.5 HDi, 1.6 THP

Upoznajte Problematične Agregate 1.2 PureTech, 1.5 HDi i 1.6 THP – Motori koji ne želite ni neprijatelju

Ako ste ljubitelj automobila, vjerojatno ste čuli užasavajuće priče o nekim motorima markiranih proizvođača. Da, govorim o onim neslavnim motorima koji vas mogu natjerati da preispitate svoje životne odluke. Na vrhu liste, prema mnogima, stoji prava ‘all-star’ postava: motori 1.2 PureTech, 1.5 HDi i 1.6 THP iz Peugeota. Ovi moderni motori uspjeli su postići sramotnu slavu i među vlasnicima i auto-mehaničarima.

Kako je moguće da baš ovi modeli zarade titulu “najgori motori u novijim autima”? Pa, krenimo sa 1.2 PureTech – motor koji možda misli da je s ljubavlju natopljen uljem, dok istovremeno proždire zupčasti remen brzinom svjetlosti. Nimalo bolja situacija nije ni sa 1.6 THP benzincom, koji pati od kroničnog problema s visokotlačnom pumpom goriva. A tu je i naš ‘omiljeni’ 1.5 HDi, dizel motor čiji lanac prijeti pucanjem češće nego što biste poželjeli.

Pregled najgorih motora u novijim autima

1.2 PureTech Benzinac

Ovaj motor koji se od milja zove “1.2 pureshit” postao je simbol mehaničkih problema. Zamislite tortu koja izgleda sjajno, ali se svakim zalogajem raspada. Takav je i ovaj motor. Problemi sa potrošnjom ulja, pucanje svjećica i opasnost od štete zbog zatezanja uljem natopljenog zupčastog remena na vrhu su liste mučitelja vlasnika. Prema ovom izvoru, postoje pravni postupci protiv Stellantis grupe zbog ovih pogonskih jedinica, što dodatno naglašava koliko su neugodni za korisnike.

Auti sa 1.2 Puretech motorom

1.2 Puretech se ugrađuje u sljedeće modele automobila

Peugeot: 108, 208, 2008, 301, 308 II, 408 II, 3008, 5008, Rifter

Citroen: Berlingo III, C1 II, C3 III, C3/C4/C5 Aircross, C3-XR, C4 Cactus, C4 Picasso

Toyota: ProAce City, AygoDS3, 3 Crossback, 4S, 7 Crossback

Opel: Combo E, Corsa F, Crossland, Crossland X, Grandland, Grandland X, Mokka

1.2 puretech motor prikaz – stellantis grupa

1.6 THP Benzinac

Sa 1.6 THP benzinac, priča se nastavlja. Ako ste ikada pokušali napuhati probušeni balon, razumjet ćete muku s ovim motorom. Problemi su najčešće povezani s visokotlačnom pumpom goriva, čije kvarove gube vlasnicima novac i strpljenje. Problemi su toliko rašireni da negativna reputacija ovog motora ne prestaje rasti.

Auti sa 1.6 THP motorom

1.6 THP se ugrađivao u sljedeće modele

Peugeot: 207RC, 208, 308, 508, 408, 3008, 5008

Citroen: C4 grand picasso, C4, DS3, DS4, DS5, C4 Cactus

MINI/BMW: Mini John Cooper Works, Cooper S, BMW serija 1 (F20) 114i, 116i, BMW serija 3 (F30) 316i 320i

1.5 HDi Peugeot dizel

Za kraj, tu je 1.5 HDi dizelaš. Zvan “masovni izdajnik”, ovaj dizelaš dolazi s lancem bregastih koji često pukne. Posljedice? Ponekad toliko destruktivne da je obnova istovjetna Poncijevoj shemi — sve se vrti u krug, a popravci ne prestaju. Prema Automobili.ba, greške uključuju curenje ulja iz različitih dijelova motora, posebno s kućišta bregastih osovina. Ako ste vlasnik ili razmišljate o kupnji polovnog Peugeot 3008, provjerite curi li ulje. Mogli biste uštedjeti ne samo novac već i živce.

Auti sa problematičnim 1.5HDI motorom

Peugeot: 2008, 3008, 5008, 308

Citroen: c4, c4 picasso, c4 cactus

Loši motori mogu zauvijek obilježiti model automobila, što nekada izvrsna marka može pretvoriti u izvor frustracije. Izazivaju li ovi motori iste glavobolje? Nadamo se da će ovaj pregled pomoći ljubiteljima automobila u donošenju informiranih odluka.

Peugeot 1.2 PureTech

Svijet automobilskih entuzijasta često se suočava s iznenađenjima, no malo koji motor je izazvao toliko diskusije kao 1.2 PureTech kod Peugeotovih modela. Ovaj motor, pozicioniran kao štedljiva opcija u gradu, potonuo je u dubok bunar problema, od česte potrošnje ulja do pravnih izazova. U nastavku istražujemo što točno muči ovaj čuveni motor.

Problemi s potrošnjom ulja

Svaki put kada netko spomene 1.2 PureTech, kao prvi problem na pamet dolaze zloglasni problemi s potrošnjom ulja. Ovaj motor, često nazivan “pureshit” među kritičarima, ima naviku gutanja ulja kao što djeca jedu sladoled u toplom danu. U prosjeku, ovaj trocilindraš može isprazniti znatne količine ulja, što dovodi do sve većih frustracija kod vlasnika. Mehaničari objašnjavaju da je jedan od razloga smanjena debljina bloka i remena, što uzrokuje brzinu istrošenosti.

Opozivi i tužbe

Neizbježno, s problemima dolaze i pravne akcije. Stellantis, koji nadgleda Peugeot, suočio se s nizom opoziva i čak tužbi zbog ovog motora. Francuska udruga za zaštitu potrošača pokrenula je pravne postupke protiv Stellantisa kako bi zaštitila vlasnike vozila od daljnjih problema. Glasine kažu da je brojka opozvanih vozila blizu milijuna, što ga čini jednim od najgorih motora u novijim autima.

Mehaničke štete i njihovo rješavanje

Bujanje problema s uljem vodi direktno do mehaničkih kvarova. Vlasnici izvještavaju o čestim pucanjima svjećica i problemima sa zupčastim remenom. Remen je, vjerovatno, dizajniran za doticaj s uljem, ali to je, očito, otišlo u potpuno krivom smjeru. Da stvari budu gore, rješenja često uključuju skupe popravke, a vlasnici često moraju zamijeniti čitave sklopove motora. Nekima se činilo kao da je najbolje rješenje jednostavno promijeniti automobil!

1.2 PureTech ostaje na vrhu ljestvice “najgori motori u novijim autima.” Njegov učinak na tržište, zajedno s posljedicama za potrošače, podsjeća nas koliko je važno istraživati prije nego što skočimo u auto svijetu. Ako ste se ikada zapitali kako izgleda automobilska telenovela, ovo je prava prilika.

Problemi s Peugeot 1.5 HDi Motorom

Motor Peugeot 1.5 HDi postao je poznat među automobilskim entuzijastima, ne zbog svoje učinkovitosti, već zbog učestalih problema koji ga prate. Ovi problemi često mogu ostaviti vlasnike automobila potpuno frustriranim, što ga svakako svrstava među najgore motore u novijim autima danas. Razmotrimo dvije značajne slabosti ovog motora koje vas mogu natjerati da dobro razmislite prije nego se odlučite za automobil s ovim pogonskim sklopom.

Pucanje lanca bregaste osovine

Jedan od često prijavljenih problema kod Peugeot 1.5 HDi jest pucanje lanca bregaste osovine. Lanac, koji bi trebao trajati životni vijek motora, često podliježe neobičnoj brzom trošenju i na kraju puca. Kada se lanac pokvari, to može dovesti do raznih katastrofalnih kvarova u motoru, uključujući oštećenja ventila i čak trajno oštećenja bregaste osovine. Prema Auto Republika, ovaj problem je toliko čest da je svaki drugi Peugeot proizveden nakon 2017. godine i uvezen u Bosnu i Hercegovinu dolazio s puknutim lancem, posebno modeli 3008.

Problemi s curenjem ulja

Drugi kronični problem koji se javlja kod 1.5 HDi motora jeste curenje ulja. Posebno nakon zamjene lanca, problemi s uljnim curenjem postaju sve očitiji. Moguće je da se ulje počne cijediti iz kućišta bregastih osovina, što može uzrokovati dodatne komplikacije i opasnosti po motor. Curenje ulja može, na primjer, rezultirati manjkom pravilnog podmazivanja ili povratom dima kroz auspuh. Više o mogućim uzrocima uljnih problema možete saznati na Jutarnji.

Svi ovi problemi čine Peugeot 1.5 HDi neidealnim izborom za svakoga tko traži pouzdan i ekonomičan motor. Ako se odlučite za ovaj model, pripremite se za čestu suradnju s vašim mehaničarom.

Peugeot 1.6 THP

Kada govorimo o “najgori motori u novijim autima”, Peugeot 1.6 THP često se ističe kao problematično srce mnogih vozila. Ovako složeni motori donose sa sobom i često glavobolje, a jedna od centralnih figura među tim problemima je visokotlačna pumpa goriva. Pravilno održavanje igra izuzetno važnu ulogu u očuvanju vijeka trajanja ovog motora, i često može biti razlika između nevolje i glatke vožnje. U nastavku ćemo istražiti probleme vezane za ovaj motor i kako ih održavanje može ublažiti.

Visokotlačna pumpa goriva

Kada čujemo za probleme s visokotlačnim pumpama, Peugeot 1.6 THP nije nikakav izuzetak. Česti problemi uključuju gubitak snage, isprekidano ubrzanje i pojavu grešaka kao što su lean system i super-knocking. Izvještaji čak navode kako ovi problemi mogu dovesti do ozbiljnih pogrešaka u radu motora, što na kraju može rezultirati znatno višim troškovima popravka.

Tabela u nastavku prikazuje uobičajene simptome problema s pumpom goriva:

SimptomMogući uzroci
Gubitak snageSlaba pumpa, začepljeni filtri
CukanjeNeispravno ubrizgavanje goriva
Povećana potrošnjaNeefikasno sagorijevanje, curenje goriva

Ovi problemi neminovno su frustrirajući, ali ih se može smanjiti redovitim provjerama i zamjenom ključnih komponenti u pravom trenutku.

Ovisnost o održavanju

Važnost pravilnog održavanja kod 1.6 THP motora ne može se dovoljno naglasiti. Od ulja do filtera, svaki dio mora biti u savršenom stanju kako bi motor mogao raditi optimalno. Zanemarivanje tih aspekata može doslovno uzrokovati eksploziju dodatnih kvarova s visokim troškovima.

Pravilno održavanje uključuje:

  • Redovnu zamjenu ulja, prema propisanoj gradaciji i standardima. Nekolicina izvora navodi korištenje ulja sa odličnim detergentnim svojstvima.
  • Provjeru i zamjenu filtara koji osiguravaju da motor dobiva čisto gorivo i zrak.
  • Praćenje stanja zupčastog remena i pravilnog rada lanaca, kako bi se spriječila velika mehanička oštećenja.

Održavanje ovih aspekata može produžiti život vašeg Peugeota, a ako se dodatno zanimaš za neka specifična rješenja, pogledaj ovdje.

Kad smo već kod ironije, možda je manje poznato da isti motor može biti bolji nego što se često misli — ako je pravilno servisiran. Dakle, dok su reputaciju nosili kao “najgori motori u novijim autima”, uz malo pažnje i pravilno održavanje, možda ipak mogu poslužiti.

Vlasnička iskustva i recenzije

Ako ste se ikad našli u situaciji gdje kupovinom automobila očekujete pouzdanost, ali umjesto toga završite sa stalnim posjetama mehaničaru, niste sami. Iako neki automobili sadrže motore koji su među najgorima u novijim autima, poput 1.2 PureTech, 1.5 HDi ili 1.6 THP, važno je čuti i glasove onih koji su ih iskusili. Ovdje donosimo stvarne priče vlasnika o problemima, popravljanju i zajednicama koje im pomažu.

Iskustva s popravljanjem motora

Popravak motora nije uvijek jednostavna avantura, posebno kada imate posla s nekim od najgorih pogonskih sklopova. Vlasnici često prijavljuju probleme kao što su:

  • 1.2 PureTech: Česti kvarovi zbog potrošnje ulja i problema sa zupčastim remenom. Popravci mogu uključivati zamjenu remena i svjećica, što nije jeftino ni brzo.
  • 1.6 THP: Poznat po problemima s visokotlačnom pumpom goriva i drugim komponentama, što za vlasnike znači redovite i često skupe posjete servisu.
  • 1.5 HDi: Lanac koji pogoni bregaste osovine skloni je pucanju, što vodi do značajnih oštećenja motora i još većih popravaka.

Kada čujem priče na Peugeot forumu, nije rijetkost naići na vlasnike koji su prošli slične izazove, a dijeleći iskustva, smanjuje se osjećaj frustracije.

Zajednice i forumi

U toj borbi protiv kvarova, mnogi vlasnici okreću se online zajednicama. Online forumi poput foruma Klix.ba ili tematski grupirani kanali pružaju:

  • Podršku i savjete: Iskusni mehaničari ili jednostavno dugoročni vlasnici često nude dragocjene savjete za samostalne popravke ili minimaliziranje troškova servisiranja.
  • Dijeljenje najnovijih informacija: Nova saznanja o alternativnim dijelovima, opozivima i servisnim ažuriranjima pruže vlasnicima prijeko potrebno znanje.

Kroz ova svjedočanstva i zajedništvo, vlasnici automobila ne samo da pronalaze tehnička rješenja, već i psihološku utjehu znajući da nisu sami u svijetu automobilskih problema.

Zaključak

Pri ocjeni kvalitete različitih motora, posebno onih povezanih s markom Peugeot, ne može se ignorirati koliko problema neki od tih motora izazivaju. S ovim specifičnim modelima susreću se brojni vlasnici vozila, a danas ćemo provesti kratak rezime što točno čini 1.2 PureTech, 1.5 HDi, i 1.6 THP motorima definitivno nepoželjnim izborom.

Peugeot 1.2 PureTech – Priča o turbini

1.2 PureTech benzinski motor smatra se jednim od najzloglasnijih kada je riječ o mehaničkim kvarovima. Ovi motori često pate od problema s remenom koji je sklon trošenju i može uzrokovati ozbiljne probleme unutar motora. Neki vlasnici Peugeota su izvijestili o ogromnoj potrošnji ulja te o problemima sa svijećicama koje su sklone pucanju [Izvor o problemima PureTech motora].

Problemi s gorivom kod 1.6 THP

Što se tiče 1.6 THP turbo benzinskog motora, stvari nisu puno bolje. Visokotlačna pumpa goriva je Ahilova peta ovog motora. Kada padne, cijela mašina trpi. Vlasnici su se suočili s mnogim opozivima i visokim troškovima popravaka ovih kritičnih komponenti. Ovaj motor je zaista znao biti trn u oku mnogima.

1.5 HDi – Dizel koji curi na sve strane

Ovo je motor koji se možda najviše susretao s problemima s lancem. 1.5 HDi dizelski motor ima poznati problem sa lancem koji pogoni bregaste osovine, a njegov kvar često rezultira devastirajućim posljedicama za motor. Posljednji izvještaji pokazuju da je ulje sklono curenju, a popravke su često složene i zahtijevaju dodatne intervencije. Više o tome možete saznati u članku o najgorim lineupovima motora u autosvijetu.

Kada želite odabrati automobil, uzimanje u obzir povijesti problema s motorima može biti ključno u izboru dugoročno pouzdanog vozila. S ozloglašenim problemima, nije čudo da su ovi motori često meta kritike i vraćanja.

Podjeli članak
Ostavi komentar