Zašto BMW koristi uvijek baš ovu boju u svojim autima?

8 min čitanja

Zašto je narančasta boja posebna u osvjetljenju unutrašnjosti BMW-a?

Ako ste se ikada zapitali zašto BMW koristi narančastu boju osvjetljenja unutrašnjosti, odgovor je jednostavan – radi zaštite vašeg vida i bolje preglednosti u mraku. Ova specifična nijansa nije samo estetski izbor, već rezultat detaljnog znanstvenog istraživanja koje spaja funkcionalnost i udobnost. Dugogodišnja tradicija odabira narančaste boje povezuje se s brigom za sigurnost vozača te inspiracijom iz zrakoplovnih tehnologija, čineći svaku noćnu vožnju posebnim iskustvom.

Povijest korištenja narančaste boje

BMW-ova tradicija korištenja narančaste boje u osvjetljenju unutrašnjosti nije slučajna. Ova nijansa boje ima duboko ukorijenjeno povijesno i funkcionalno značenje. Kroz desetljeća, narančasta je postala simbol ne samo stila već i praktičnosti, idealno prilagođena uvjetima vožnje noću.

Rani modeli i evolucija

Jedan od prvih BMW-ovih modela koji je koristio narančasto osvjetljenje u svojim instrumentima bio je E9 3.0 CS, koji je debitirao 1970-ih. Ovaj klasični model ne samo da je ostavio traga u povijesti zbog svog elegantnog dizajna već i zbog inovativnog pristupa detaljima unutrašnjosti. Narančasto osvjetljenje nije bilo samo estetski dodatak; bilo je dizajnirano kako bi vozači imali optimalnu vidljivost bez naprezanja očiju.

Kroz godine, ta se ideja usavršavala kod sljedećih generacija vozila. Iako se trendovi u dizajnu automobila mijenjaju, BMW je ostao vjeran ovom pristupu sve do početka 2010-ih, čuvajući nasljeđe kroz modele poput serije 5 (E39) i serije 3 (E46). Evolucija narančaste boje osvjetljenja u BMW-ovoj unutrašnjosti savršeno odražava spoj tradicije i tehnologije, gdje povijest susreće modernu znanost.

Za one koji žele saznati više o fascinaciji narančastom bojom kroz povijest, preporučujem ovaj članak o povijesti narančaste boje kako biste dublje razumjeli njezino značenje kroz stoljeća.

Znanstvena pozadina narančaste boje

Razlog zašto BMW odabire narančastu boju osvjetljenja unutrašnjosti leži u znanstvenim temeljnim konceptima koji povezuju vidljivost, sigurnost i udobnost tijekom vožnje. Ova boja, poznata po svom specifičnom učinku na ljudsko oko, postala je neizostavan dio unutarnjeg dizajna automobila. Kako bismo bolje razumjeli ovu pojavu, istražimo zajedno osnovne aspekte.

Valna duljina i percepcija

Narančasto osvjetljenje BMW-a djeluje na valnoj duljini od 605 nanometara. Što to znači? Boje s dugim valnim duljinama, poput crvene i narančaste, manje umaraju oči jer razgrađuju rodopsin – ključni protein za noćnu percepciju – sporije u usporedbi s bojama poput plave ili bijele. Prednost takvog osvjetljenja leži u tome što omogućava bolju prilagodbu očiju na tamne uvjete, idealno za vožnju po noći.

Za razliku od čiste crvene, koja može otežati razlikovanje detalja poput brojeva na brzinomjeru, narančasta savršeno balansira između jasnoće i vizualne udobnosti. Ovu tehniku BMW je preuzeo iz zrakoplovne industrije, gdje piloti koriste slične boje kako bi smanjili opterećenje vida pri slabom svjetlu.

Utjecaj na vožnju

Mnoga istraživanja potvrđuju da osvjetljenje u interijeru vozila ima izravan utjecaj na razinu umora vozača. Narančasta boja dokazano smanjuje tenziju oka, pružajući vozaču ugodnije iskustvo tijekom dugih noćnih vožnji. Kada razmišljamo o sigurnosti, ovo nije samo estetski dodatak – već funkcionalan dizajn koji pomaže u održavanju fokusa i smanjenju stresa.

Pitate se kako to točno djeluje? Zamislite razliku između promatranja blještave bijele svjetlosti naspram tople, umirujuće narančaste. Dok bijela može izazvati nelagodu i naprezanje, narančasta stvara osjećaj opuštenosti, pružajući idealan balans između funkcionalnosti i udobnosti.

Ako vas zanima kako različite boje u automobilima utječu na vožnju, preporučujem istraživanje dodatnih resursa o osvjetljenju automobila kako biste dobili kompletnu sliku.

Inspiracija iz vojnog i pomorskog sektora

BMW-ova narančasta boja osvjetljenja unutrašnjosti nije samo rezultat dizajnerske odluke; ona vuče korijene iz tehnologija koje se koriste u zahtjevnim uvjetima poput vojnih zrakoplova i brodova. Ova rješenja u osvjetljenju dokazano smanjuju naprezanje očiju i omogućuju bolju koncentraciju u zahtjevnim uvjetima, što je ključno za sigurnost.

Od borbenih zrakoplova do automobila

Inspiraciju za narančasto osvjetljenje BMW nije pronašao slučajno. Borbeni zrakoplovi već desetljećima koriste crvene i narančaste nijanse u kokpitima. Zašto? Ove boje znatno manje iritiraju oči i omogućuju pilotima da brzo prilagode vid iz mraka na osvijetljene instrumente. BMW je ovakva rješenja prilagodio za automobile, prepoznajući potrebu za sigurnošću i udobnošću tijekom noćne vožnje.

Osvjetljenje u brodovima

Sličan koncept koristi se i na brodovima. Kada brod plovi noću, osvjetljenje mosta mora omogućiti kapetanu jasan pregled instrumenata bez ometanja prilagodbe oka na tamu. Isto vrijedi i za vozače BMW-a. Baš kao i na brodovima, narančasta boja pruža savršen balans između jasnoće i zaštite vida. Ovo je još jedan primjer gdje je praktičnost tehnologije iz pomorskog sektora pronašla put do automobilske industrije.

Kritika i preferencije vlasnika

Osvjetljenje unutrašnjosti BMW automobila, posebno narančaste boje, ima svoje strastvene pristalice, ali i skeptične kritičare. Svaka boja izaziva reakcije i osjećaje, a BMW vozači nisu iznimka. Pogledajmo što vlasnici vole, a što bi radije promijenili.

Različita mišljenja o narančastoj boji

Narančasta boja osvjetljenja, iako popularna, ima dvojak učinak na vozače. Evo kako vlasnici automobila komentiraju ovu značajku:

  • Pozitivne povratne informacije:
    • Narančasto osvjetljenje mnogi smatraju toplim i udobnim. Ova nijansa pomaže da se oči manje umaraju tijekom noćnih putovanja.
    • Nekima narančasta donosi dozu nostalgičnog šarma, vraćajući uspomene na stare klasične modele poput BMW-a E30.
    • Narančasta se povezuje s premium osjećajem – vjeruje se da odražava spoj tradicije i tehnologije.
  • Negativne povratne informacije:
    • Neki vlasnici smatraju da je narančasta zastarjela i žele više opcija za personalizaciju.
    • Kod dugih noćnih vožnji, pojedinci kažu da nijansa može izazvati monotoniju uz manjak dinamike u osvjetljenju.

Za više detalja o iskustvima BMW pojedinaca, preporučujem čitanje rasprave na forumu gdje vozači dijele mišljenja i iskustva.

Alternativne boje osvjetljenja

Iako BMW ostaje vjeran narančastoj boji, tehnologija i moderni trendovi nude nove mogućnosti. Koje su opcije dostupne i kako se uspoređuju?

  • Bijelo osvjetljenje:
    • Popularno u mnogim modernim automobilima zbog čistoće i visoke vidljivosti.
    • Negativna strana? Može biti naporno za oči nakon duljeg vremena.
  • Plavo osvjetljenje:
    • Omiljeno kod automobila s futurističkim stilom, nudi osjećaj tehnološkog napretka.
    • Međutim, plava boja može ometati prilagodbu vida na tamu.
  • Višebojne opcije:
    • Nova vozila dolaze s prilagodljivim boja osvjetljenja, pružajući vozačima veću kontrolu nad atmosferom unutrašnjosti.
    • Primjer takve ponude možete pronaći među detaljima o LED opcijama.

Ipak, iako moderni trendovi nude kreativne mogućnosti, narančasta boja ostaje simbol BMW identiteta.

Zaključak

BMW-ova odluka o korištenju narančaste boje osvjetljenja unutrašnjosti spaja tradiciju s tehnologijom. Ova nijansa savršeno balansira funkcionalnost i estetiku, omogućujući vozačima sigurno i udobno noćno iskustvo.

Inspirirana zrakoplovnim i pomorskim sektorom, ova tehnika naglašava BMW-ovu predanost očima vozača i sigurnosti na cesti. Unatoč promjenama u trendovima, narančasta boja ostaje prepoznatljiv element koji simbolizira identitet marke.

Razmislite o tome kako dizajn interijera, poput osvjetljenja, utječe na vašu vožnju. Podijelite svoje misli – što za vas čini idealnu unutrašnjost? Za više o pristupu BMW-a, istražite zanimljive detalje u vezi modela i inovacija, kao što su oni predstavljeni u BMW ZBF-7er prototipu.

TAGGED:
Podjeli članak
Ostavi komentar