Najbolji Dizel Motori – najbolji dizelaši


Otkrijte neke od najboljih dizel motora u autima, uključujući Volkswagenov 1.9 TDI, neponovljivi 2.0 DITD iz Mazde i veličanstveni 1.9 JTD iz FIAT-a koji su prvi napravili serijski motor sa Common Rail ubrizgavanjem, i legendarni M57 3.0 dizel iz BMW-a.

Uvod

Dizel motori su odavno poznati po svojoj pouzdanosti, maloj potrošnji i dugovječnosti. U ovom članku ću detaljno analizirati neke od najpoznatijih i najcjenjenijih dizel motora, uključujući 1.9 TDI Volkswagen, 2.0 DITD Mazda, 1.9 JTD Alfa/Fiat/Lancia, M57 3.0 dizel BMW


TDI – Turbocharged Direct Injection

1.9 TDI (Turbocharged Direct Injection) Volkswagen grupa VAG

Turbocharged Direct Injection skraćeno: TDI je naziv / natpis koji Volkswagen grupa (VAG) koristi za svoju trenutnu liniju dizelskih motora s direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem sa intercoolerom. Ovi motori se koriste u vozilima marki Audi, Volkswagen, SEAT i Škoda, kao i u nekim modelima Daewooa, te u brodskim motorima prodavanim od strane Volkswagen Marine i industrijskim motorima koje prodaje Volkswagen Industrial Motor.

TDI je kombinacija dvije postojeće tehnologije:

Direktno ubrizgavanje — gdje injektor za gorivo direktno ubrizgava dizelsko gorivo u glavne komore za izgaranje. Ovaj postupak omogućuje potpunije izgaranje u usporedbi s korištenjem pred-komore (poznate kao indirektno ubrizgavanje), čime se povećava izlazni moment i smanjuju ispušne emisije.

Turbopunjenje — gdje turbo punjač pokretan ispušnim plinovima komprimira usisni zrak, djelujući kao uređaj za rektifikaciju energije kako bi se postigla veća snaga i izlazni moment, dok se smanjuje potrošnja goriva i emisija ugljika (CO2).

Sličnu tehnologiju koriste i druge auto tvrtke, ali natpis “TDI” koriste samo Volkswagen grupa (VAG) i Land Rover. Volkswagen grupa također ima i termin SDI (što znači “Suction Diesel Injection”) za svoje atmosferske (motori BEZ turbo punjača) dizelske motore s direktnim ubrizgavanjem.

Tehničke Specifikacije:
Zapremina: 1.896 cm³
Snaga: 90 – 150 KS
Okretni moment: 210 – 320 Nm
Sustav ubrizgavanja: Direktno ubrizgavanje goriva i Pumpe-Düse (PD) sistem ubrizgavanja goriva
Hlađenje: Vodeno hlađenje
Konstrukcija: Rednih 4 cilindra (Inline-4)

Volkswagenov 1.9 TDI motor je jedan od najpoznatijih dizel motora svih vremena. Njegova pouzdanost i ekonomičnost su ga učinili omiljenim izborom u mnogim modelima automobila, uključujući Golf, Polo, Passat, Audi A3, Škoda Octavia, Škoda Fabia… Pogledajte video kako je moja Škoda Octavia prešla preko 1.000.000 (milijon) kilometara: Škoda Octavia MK2 iz 2007. Okrenula impresivnih 1,000,000 Kilometara


DITD – Direct Injection Turbo Diesel


2.0 DITD (Direct Injection Turbo Diesel) Mazda

Direct Injection Turbo Diesel skraćeno: DiTD, predstavljen je u lipnju 1998. godine u modelu Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD. Motor ima SOHC sustav ventila s klackalicama i mehanički podešenim vijcima (bez hidrauličnih podizača ventila – hidropodizača), s Denso V5 rotacijskom pumpom za ubrizgavanje goriva i Denso PCM-om.



Tehničke Specifikacije:
Zapremina: 1.998 cm³
Snaga: 90 – 110 KS
Okretni moment: 220 – 310 Nm
Sustav ubrizgavanja: Direktno ubrizgavanje goriva
Hlađenje: Vodeno hlađenje
Konstrukcija: Rednih 4 cilindra (Inline-4)

Mazdin 2.0 DITD motor koji je Mazda razvila isključivo za EU tržište jer Japanci preziru dizel i dizelske aute. Međutim Mazda je napravila tako dobar motor da često puta auto struli cijeli a motor bude u odličnom stanju. Sa 2.0 ditd motorom nemožete fulati jer ima jako jako malu potrošnju uz minimalno održavanje taj motor ide preko 1.000.000 km bez generalke također…


JTD – Jet Turbo Diesel

1.9 JTD (Jet Turbo Diesel) Alfa/Fiat/Lancia

Jet Turbo Diesel – skraćeno: JTD Prvi automobil koji je koristio ovaj motor bio je Fiat Marea iz 1996. godine, s motorom od 77 kW ~ 104 KS, čime je postao prvi putnički automobil s Common-Rail dizelskim motorom na svijetu. Godine 1999. ovaj motor je predstavljen u modelu Fiat Punto JTD s manjim turbopunjačem fiksne geometrije i snagom od 59 kW ~ 79 KS, kao i u modelima Fiat Brava, Bravo i Marea. Dostupne su bile i verzije s 63 kW; 84 KS,74 kW; 100 KS, 77 kW; 104 KS, 81 kW; 110 KS i 85 kW; 113 KS. Blok motora teži približno 125 kg, a glava cilindra ima bregastu osovinu smještenu iznad ventila s izravnim upravljanjem ventilima.



Tehničke Specifikacije:
– Zapremina: 1.910 cm³
– Snaga: 105 – 150 KS
– Okretni moment: 200 – 320 Nm
– Sustav ubrizgavanja: Common Rail sistem ubrizgavanja
– Hlađenje: Vodeno hlađenje
– Konstrukcija: Rednih 4 cilindra (Inline-4)

1.9 JTD motor je bio ključna komponenta u modelima Alfa Romeo, Fiat i Lancia. Njegov inovativni dizajn i korištenje Common Rail tehnologije omogućili su mu da postigne visoku učinkovitost i pouzdanost. Ovaj motor je često hvaljen zbog svoje sposobnosti da pruži dobre performanse uz nisku potrošnju goriva.




M57 3.0 Dizel BMW

M57 motor iz BMW-a

M57 je turbo-punjeni redni šesto-cilindrični dizelski motor s Common-Rail sustavom ubrizgavanja. Tijekom svog proizvodnog ciklusa, motor je dva puta bio revidiran. Temelji se na svom prethodniku, motoru M51. Blok i kućište radilice prvih M57 motora i TÜ (Technische Überarbeitung = tehnička revizija) motora izrađeni su od lijevanog željeza, dok su kasniji TÜ2 motori izrađeni od aluminija. U TÜ2 verziji promijenjena je i komora za izgaranje. Tlak ubrizgavanja iznosi 1.350 bara kod ne-motora, dok svi ostali i TÜ2 motori koriste tlak od 1.600 bara. Za ubrizgavanje goriva koriste se magnetski injektori, osim kod TÜ2 OL i TOP motora, koji koriste piezo injektore. Common-rail sustav proizvodi Bosch, a kontroliraju ga Bosch DDE 4 ECU i DDE 5 ECU sistemi.

Svi modeli opremljeni su turbopunjačem i intercoolerom. 2,9L M57 motor, koji se nalazi u modelima E39 530d i E38 730d, kao i u ranijim modelima E46 330d i E53 X5, opremljen je jednim Garrett GT2556V turbopunjačem. 2,5L M57TÜ koristi Garrett GT2056V turbopunjač, 3,0L M57TÜ koristi Garrett GT2260V turbopunjač, dok M57TÜ2 koristi Garrett GT2260VK turbopunjač. M57D30TÜTOP verzija opremljena je visokotlačnim turbopunjačem BorgWarner KP39 i niskotlačnim turbopunjačem K26.

Tehničke Specifikacije:
Zapremina: 2.993 cm³
Snaga: 184 – 204 KS
Okretni moment: 400 – 500 Nm
Sustav ubrizgavanja: Common Rail
Hlađenje: Vodeno hlađenje
Konstrukcija: Rednih 6 cilindara (Inline-6)

BMW-ov M47 3.0 dizel motor je poznat po svojoj snazi i glatkom radu. Korišten u modelima poput BMW-a serije 3 i serije 5, ovaj motor nudi izvrsne performanse uz relativno nisku potrošnju goriva. Njegova izdržljivost i sofisticirana tehnologija čine ga jednim od najboljih izbora za ljubitelje dizel motora.







Dizel motori su i dalje popularan izbor zbog svoje ekonomičnosti, dugovječnosti i performansi. Motori poput Volkswagenovog 1.9 TDI, Mazdinog 2.0 DITD, Alfa/Fiat/Lanciinog 1.9 JTD i BMW-ovog M57 3.0 dizela ostavljaju snažan dojam zbog svojih tehničkih karakteristika i pouzdanosti. Svaki od ovih motora predstavlja vrhunski primjer inženjerske izvrsnosti u automobilskoj industriji.

Podjeli članak
Ostavi komentar