U svibnju 1904., Charles Rolls otputovao je u Manchester kako bi se prvi put sastao s inženjerom Henryjem Royceom.
U roku od samo nekoliko mjeseci, taj je sastanak doveo do poslovnog dogovora prema kojem će Rolls, preko svog auto salona u Londonu, prodati sve što Royce napravi.
Rolls-Royce, kako je marka ubrzo postala poznata, ubrzo je proglašen jednom od najvećih svjetskih luksuznih marki automobila, što je i danas, 120 godina kasnije.
Royce je dovršio svoj prvi automobil u travnju 1904., koji je nazvan: 10hp
U Manchesteru je Rolls bio toliko impresioniran Royceovim automobilom da je predložio suradnju koja traje i dan danas!
Royce ga je dalje razvio (iako je još vjerovao da je motor sa samo dva cilindra prikladan), a Rolls-Royce 10hp debitirao je kasnije 1904.
U samo prvoj punoj godini poslovanja Rolls-Royce je već imao čak četiri zasebna modela u svojoj liniji.
Modelu od 10 KS brzo su se pridružili motori od 15 KS, 20 KS i 30 KS, koji su imali motore s tri, četiri odnosno šest cilindara.
Svaki cilindar mjerio je otprilike jednu litru, tako da je ukupni kapacitet motora od 30 KS iznosio 6 litara, najveći dosad za Rolls-Royce.
Nijedan od ovih automobila nije bio dugo dostupan zahvaljujući politici jednog modela koja će uskoro biti uvedena.
Rolls-Royce V8
U potrazi za većom profinjenošću, Royce je razvio jedan od prvih V8 motora na svijetu za automobil koji se proizvodio vrlo kratko 1905. godine.
Cilindri su bili najmanji od svih koje je koristio Rolls-Royce do ove točke, tako da je njihov ukupni kapacitet bio samo oko 3,5 litara.
Proces izgaranja unutar svakog od njih stoga je također bio malen, a bilo ih je toliko tijekom jedne rotacije koljenastog vratila da je rad motora morao biti vrlo gladak prema standardima tog vremena.
Međutim, nema načina da se to doživi danas, budući da se vjeruje da su napravljena samo tri V8, a nijedan nije preživio.