Koliko goriva zaista uštedite ako koristite START-STOP sistem?

jednostavna matematika pokazuje da ako motor radi u praznom hodu više od sedam sekundi, isplativije je ugasiti ga i ponovno pokrenuti kad to bude potrebno.

Koliko goriva troši automobil dok je u leru?


Vjerojatno ste se pitali koliko goriva je potrebno da se pokrene motor automobila ili koliko goriva potroši motor dok radi u “Leru” (praznom hodu)?

Prema istraživanju koji je proveo Journal of Energy Policy, pitali su 1300 vozača koliko vremena treba proći prije nego što je isplativije ugasiti motor nego ga pustiti da radi u praznom hodu. Prosječan odgovor među ispitanicima bio je 3,6 minuta.

No, koliko goriva zapravo troši motor dok radi u praznom hodu? Srećom, podaci su već tu, samo ih treba pronaći i analizirati.


Za istraživanje, uzet je Toyotin atmosferski benzinski motor zapremnine 1,5 litara (1500ccm) Ugradili su u 2 auta sa istim motorom precizne mjerače protoka goriva. Zadatak je bio izmjeriti koliko goriva troši motor u praznom hodu tijekom 90 minuta. Nakon 90minuta, došli su do rezultata da motor u praznom hodu troši 0,63 litre goriva na sat (motor veće zapremnine trošit će više goriva).

Koliko goriva treba za pokretanje motora automobila?

točno 1.2MILILITARA BENZINA JE POTREBNO ZA PALJENJE MOTORA


Sljedeći test bio je koliko goriva točno treba da se pokrene motor. Istraživači su više puta pokretali i gasili motor kako bi izmjerili potrošnju goriva potrebnu za svaki start. Rezultat? Motoru koji je testiran koji ima zapremninu od 1,5 litara potrebno je samo 1,2 mililitara goriva za pokretanje. Dakle, ako vaš motor troši 1,2 mililitara goriva da se pokrene, a troši 0,171 kubnih centimetara goriva po sekundi dok radi u praznom hodu, jednostavna matematika pokazuje da ako motor radi u praznom hodu više od sedam sekundi, isplativije je ugasiti ga i ponovno pokrenuti kad to bude potrebno.

Što je s jačim motorima veće zapremnine?

Možda mislite da je ovo pravilo primjenjivo samo na male motore, ali to nije nužno točno. Iako veći motor troši više goriva i za pokretanje i za rad u praznom hodu, omjer potrošnje goriva ostaje sličan. Stoga, i za veće motore, isplativo je ugasiti motor ako ćete stajati duže od nekoliko sekundi.

Ušteda goriva čak do 10% uz Start-Stop sistem


Istraživanje je također ispitalo učinkovitost start-stop sustava koji automatski gasi motor kad vozilo stane i ponovno ga pokreće kad je potrebno. Rezultati pokazuju da vozila opremljena ovim sustavom mogu ostvariti uštedu goriva od 4% do 10% u gradskim uvjetima vožnje. Dakle, ako želite smanjiti potrošnju goriva, start-stop sustavi su odličan izbor. I da bez brige, komponente ovog sustava su napravljene za puno paljenja i gašenja motora, ne radi se tu o običnom alnaseru, alternatoru, akumulatoru i dr. već su sve komponente ovog sustava prilagođene baš tome, da možda dođu više nego na autu bez start stop sistema ali i dalje gledano dugoročno štedite gorivo a samim time štedite i novce, da ne spominjem kako samim time smanjujete CO2 koji izbacujete u atmosferu.




Naučili smo da pokretanje motora troši vrlo malo goriva, svega 1,2 mililitara za četverocilindrični motor od 1,5 litara. Ako motor radi u praznom hodu dulje od sedam sekundi, počinjete trošiti više goriva nego što biste potrošili da ste ga jednostavno ugasili i ponovno pokrenuli. Konačno, istraživanje iz stvarnog svijeta pokazuje da start-stop sustavi mogu značajno poboljšati ekonomičnost potrošnje goriva, posebno u gradskim uvjetima.

Podijelite s nama svoje mišljenje u komentarima ispod!

Podjeli članak
Ostavi komentar