Zašto auto dimi na šipku od mjerača ulja?
Kada primijetite bijeli dim koji izlazi na šipku od mjerača ulja, to je znak da se nešto ozbiljno događa unutar vašeg motora. Jedan od glavnih razloga za ovu pojavu su slabe ili oštećene karike na klipovima. U ovom članku ću detaljno objasniti kako dolazi do ovog problema i zašto to rezultira bijelim dimom na šipki / mjeraču ulja. Pogledajte video niže da vidite otprilike kako to izgleda…
Uloga karika na klipovima
Karike na klipovima igraju ključnu ulogu u motoru. Njihova primarna funkcija je:
- Karike pomažu u održavanju kompresije unutar cilindra, osiguravajući da smjesa goriva i zraka pravilno sagorijeva.
- Kontrola ulja: One također kontroliraju količinu ulja koje ulazi u komoru za sagorijevanje, sprječavajući prekomjerno sagorijevanje ulja.
- Prijenos topline: Karike pomažu u prijenosu topline s klipova na stijenke cilindra, što je ključno za održavanje odgovarajuće temperature motora.
Kako dolazi do problema?
Kada su karike na klipovima slabe ili oštećene, one više ne mogu učinkovito obavljati svoju funkciju. To može dovesti do nekoliko problema:
- Propuštanje ulja u komoru za sagorijevanje: Slabe karike dopuštaju ulju da prođe u komoru za sagorijevanje, gdje se miješa s gorivom i zrakom. Ovo ulje tada sagorijeva zajedno s gorivom, što uzrokuje stvaranje plavog dima na auspuh.
- Povećani pritisak u karteru: Zbog propuštanja kompresije kroz oštećene karike, stvara se dodatni pritisak unutar kartera (spremnika ulja). Taj pritisak mora negdje izaći, i često se oslobađa kroz najbliži otvor, što je u ovom slučaju šipka za mjerenje ulja. Ovaj pritisak nosi sa sobom uljnu maglu, koja izgleda kao bijeli dim.
Posljedice i rješenja
Ovaj problem ne samo da može dovesti do nepravilnog rada motora, već može uzrokovati i ozbiljne štete ako se ne riješi na vrijeme. Neki od simptoma uključuju:
- Povećana potrošnja ulja: Zbog propuštanja ulja u komoru za sagorijevanje, motor će trošiti više ulja nego inače.
- Smanjena snaga motora: Gubitak kompresije dovodi do smanjenja učinkovitosti motora.
- Potencijalno oštećenje motora: Ako se problem ne riješi, može doći do ozbiljnih oštećenja unutarnjih dijelova motora, što može zahtijevati skupe popravke.
Mogućnosti rješavanja problema uključuju:
- Zamjena karika: Ovo je najočiglednije rješenje. Zamjena karika na klipovima zahtijeva otvaranje motora, što može biti složen i skup proces, ali je nužan za dugoročno rješenje problema.
Bijeli dim koji izlazi na šipku od mjerača ulja najčešće je rezultat slabih ili oštećenih karika na klipovima. Ovo je ozbiljan problem koji zahtijeva hitnu pažnju kako bi se spriječila daljnja oštećenja motora. Ako primijetite ove simptome, preporučljivo je odmah konzultirati stručnjaka mehaničara kako biste dijagnosticirali i riješili problem na pravilan način. Pravovremeni popravci mogu spriječiti veće kvarove i osigurati dugotrajan i pouzdan rad vašeg vozila.
Evo za kraj jedna žemska koja glumi da je mehaničar čist tolko…