Enzo Ferrari dao je izgraditi trkaću stazu Fiorano 1972. godine u neposrednoj blizini tvornice u Maranellu. Ovo je postrojenje u kojem se trkaća i pogonska vozila Ferrarija testiraju, kalibriraju i gdje se treniraju vozači, mehaničari i sportski timovi.
Izraz ispitna staza koristi se kako bi se naglasila značajna razlika između ove staze i trkaće staze koja je zapravo dizajnirana za utrke. Doista, postoje najmanje dvije bitne razlike: odsutnost gledatelja i prisutnost samo jednog vozila u pokretu na stazi u datom trenutku. Stazni prostor se nalazi između dvije državne ceste: br. 12 i br. 467.
Objekt je smješten u prirodnom okruženju i, bez vidljivog forsiranja, čuva “rustikalne” uvjete, jer se smatraju psihološki valjanim kontrastom strogo tehnološkim okruženjima.
Klimatski uvjeti podnožja Modene pogoduju čestom korištenju staze. S minimalnom širinom od 8,40 m to je staza nalik cesti. Ima indeks zakrivljenosti od 1,24 sa zakrivljenim dijelovima koji pokrivaju 1661 m i ravnim dijelovima od ukupno 1339 m. Duljina standardne trase je 3.000 m, što postaje 3.021 s novom “šikanom” stvorenom 1992. Prosječna brzina na stazi je više od 160 km/h s vršnim brzinama većim od 290 km/h.
Specifična veličina staze dizajnirana je za rješavanje preciznih problema, kao što su: praktični odnos između procesa desnog i lijevog skretanja; zavoji s diferencijalnim polumjerom u rasponu od 13,71 do 370 m; krivulje koje imaju različite karakteristike jer imaju jedno ili više središta. Dok smo bili uvjereni da je moguće ponoviti krivulje tipične za druge trkaće staze, učinjen je pokušaj izgradnje ove staze s istaknutim značajkama europskih trkaćih staza. Tako je moguće provjeriti performanse vozila u uvjetima graničnog kočenja.
Uski, vijugavi zavoji udesno i ulijevo omogućuju provjeru kočionog sustava pri ulasku u zavoj i elastičnost motora pri izlasku. Slijed dvaju zavoja jednakog radijusa omogućuje provjeru centrifugalnih učinaka na sustave goriva i manevriranje vozila u području koje povezuje desna i lijeva skretanja. Rampa uspona – s nagibom od 6,50% koji ulazi u krivulju 6 i ravni dio između krivulja 6 i 7, s njihovom razlikom u razini s početnom visinom i dolinom, a zatim još jednom visinom – usklađena je kako bi se istaknule varijacije u stabilnosti tijekom putanje promjene.
Dio između krivulja 10 i 14 zamišljen je da istakne aerodinamiku vozila. “Šikana 15” pruža korisne informacije o motoru i okviru tijekom ubrzavanja i stavlja poseban naglasak na trakciju. Staza također pruža prednost na suncu: u najtežim dijelovima staze, dvije neprekidne žute linije na stranama staze pružaju kontinuitet, pokazujući odmotavanje staze. Poprečni nagib nikada nije manji od 2,50%, čime je osigurano otjecanje kišnice.
Na sjevernoj strani, između zavoja 3 i 4, postavljen je sustav “steering pad” za mjerenje zanošenja guma i za kontrolu reakcije ovjesa i vozila u zavoju.
Sustav se sastoji od pet traka od 5 metara i jedne trake od 4 metra. Minimalni radijus je 25 metara, a maksimalni 55 metara.
Postavljeni su na odgovarajućim mjestima duž pruge kako bi vodili ulaz u podvožnjak s otvorom od 18 metara. Štoviše, na kraju uzletno-sletne staze i u zavojima 2, 4, 6, 9, 11, 13 postoje sigurnosne površine sa šljunčanim podlogama od sfernog kamenja.
Staza ima sustav daljinskog mjerenja koji kutiji daje sve informacije o uvjetima koji se razvijaju u vozilu: tehnički podaci, brzina, vremena kruga itd.
Televizijski sustav zatvorenog kruga, s 10 fiksnih kamera, može snimati vozilo uzduž cijelu stazu.
Kutija uključuje televiziju, kronometriju i kontrolnu sobu za daljinsko mjerenje.
Staza je opremljena protupožarnom opremom, vozilom hitne pomoći i jedinicom općih usluga uključujući radionicu, prijemno dvorište i parkiralište za zgrade, urede i gostinjsku kuću.
Kako doći
Automobilom: iz Modene idite nacionalnom cestom SN 12 koja se zove Via Giardini iu Formigine idite pokrajinskom cestom SP 16 i slijedite upute za Fiorano Modenese.